- Tento reklamační řád je vystaven podle ustanovení v § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „Zákon o ochraně
spotřebitele“), společností BENNON Group a.s., IČ: 283 22 908, se sídlem ve Zlíně,
Šedesátá 7015, PSČ 760 01, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Krajským
soudem v Brně, spisová značka B 5772, (dále jen „Dodavatel“). - Tento reklamační řád se vztahuje výhradně na kupní smlouvy uzavřené mezi
Dodavatelem a Objednatelem, který je spotřebitelem ve smyslu ustanovení § 2
odstavce 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění
pozdějších předpisů, tedy pouze pokud je Objednatel fyzickou osobou, která nejedná v
rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Na kupní smlouvy uzavřené mezi Dodavatelem a Objednateli, kteří nejsou spotřebiteli,
se tento reklamační řád nevztahuje a netvoří tak součást ujednání kupní smlouvy. - Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění
práva z vadného plnění, (dále jen „Reklamace“), v souvislosti s kupními smlouvami
uzavřenými mezi Objednatelem, který je spotřebitelem a Dodavatelem, spolu s údaji o
tom, kde lze reklamaci uplatnit. - „Objednatel“ je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své
obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI BENNON Group a.s.
Článek 1
Úvodní ustanovení
Článek 2
Podmínky a způsob uplatnění Reklamace
- Objednatel může uplatnit Reklamaci na adrese BENNON Group a.s., třída Tomáše
Bati 5658, 760 01 Zlín, Areál Svit, 103. - Objednatel uplatňuje Reklamaci osobně, poštou na adrese Šedesátá 7015, 760 01
Zlín, na adrese Třída Tomáše Bati 5658, 760 01 Zlín nebo e-mailem na adrese
reklamace@bennon.cz. Nákup reklamovaného zboží prokazuje Objednatel nákupním
dokladem nebo jeho kopií. - Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada
objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení
vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí Reklamace. Reklamované
zboží musí být Dodavateli předloženo čisté, suché a v souladu s hygienickými
standardy. - Dodavatel je povinen Objednateli vydat písemné potvrzení o tom, kdy Objednatel právo
uplatnil, co je obsahem Reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Objednatel
požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení
reklamace; - Dodavatel rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů.
Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k
odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez
zbytečného odkladu a Objednatel o tom musí být informován, nejpozději do 30 dnů ode
dne uplatnění reklamace, pokud se Dodavatel se Objednatelem nedohodne na delší
lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
Objednatel tak může od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. - Pro uplatnění reklamace je možné využít formulář uvedený na adrese:
https://bennon.cz/bennon-reklamace-produktu.pdf
Článek 3
Rozsah práv z vadného plnění
- Práva a povinnosti Dodavatele a Objednatele ohledně záruky Dodavatele za jakost
zboží při převzetí a práva Objednatele z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými předpisy. - Dodavatel odpovídá Objednateli, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Dodavatel
odpovídá Objednateli, že v době, kdy Objednatel zboží převzal- má zboží vlastnosti, které si Dodavatel a Objednatel ujednali, a chybí-li ujednání,
takové vlastnosti, které Dodavatel nebo výrobce popsal nebo které Objednatel
očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, - se zboží hodí k účelu, který pro její použití Dodavatel uvádí nebo ke kterému se
zboží tohoto druhu obvykle používá, - je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- má zboží vlastnosti, které si Dodavatel a Objednatel ujednali, a chybí-li ujednání,
- Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho
opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku
přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv
poškození Objednatelem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu. - Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo
vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po
dobu, po kterou Objednatel nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. - Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v článku 3 odstavci (2) tohoto reklamačního řádu,
může Objednatel požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k
povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může
Objednatel požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má Objednatel právo na bezplatné odstranění vady. - Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má Objednatel i v případě
odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po
opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Objednatel i právo od kupní
smlouvy odstoupit. - Neodstoupí-li Objednatel od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového
zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat
přiměřenou slevu. Objednatel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu
Dodavatel nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit,jakož i v případě, že dodavatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by
zjednání nápravy Objednateli působilo značné obtíže. - Právo z vadného plnění Objednateli nenáleží, pokud Objednatel před převzetím zboží
věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Objednatel vadu sám způsobil. - Objednatel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v
době 24 měsíců od převzetí zboží, s výjimkou uvedenou v předchozím odstavci. To
neplatí:- u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
- vyplývá-li to z povahy věci.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Objednatel právo:
- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- na odstranění vady opravou věci,
- na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- odstoupit od smlouvy.
- Objednatel sdělí Dodavateli, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Objednatel změnit
bez souhlasu Dodavatele; to neplatí, žádal-li Objednatel opravu vady, která se ukáže
jako neopravitelná. Neodstraní-li Dodavatel vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li
Objednateli, že vady neodstraní, může Objednatel požadovat místo odstranění vady
přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li Objednatel
své právo včas, má práva podle článku 3 odstavce (12) a odstavce (13) tohoto
reklamačního řádu. - Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Objednatel právo na
odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. - Dokud Objednatel neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy,
může Dodavatel dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může
Dodavatel odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba
nesmí Objednateli způsobit nepřiměřené náklady. - Neodstraní-li Dodavatel vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může
Objednatel požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit.
Provedenou volbu nemůže Objednatel změnit bez souhlasu Dodavatele.
Článek 4
Závěrečná ustanovení
- Reklamační řád byl vypracován ve smyslu zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „Občanský zákoník“), a Zákona o ochraně
spotřebitele. - Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, Občanským zákoníkem,
Zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy. - Dodavatel si vyhrazuje právo tento řád kdykoliv změnit. Změnu vždy vyhlásí na svých
webových stránkách. - Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne 04.03.2024.